Saturday, October 23, 2010

SERI

Seperti harian biasa
Aku duduk bersandar
melayari dunia maya
Perut berbekal roti & jem kacang saja
Tengok kawan kawan tengok saya
tersenyum sama-sama macam orang gila

Teman idaman menjelma
tika aku dalam alam maya
Bertanya lokasi aku kini dimana
Biasa la tempat aku rehatkan minda
mengapa???
ada masa jum berjumpa??
ha? ha? ha? err...
Boleh saja hati gembira tersenyum lebar


SERI~

kamu serikan hidup ku
kamu menyerikan senyuman ku
aku tak rugi menunggu kamu
hati ku berseri bersama kamu


Teman lama yg tidak pernah bersua
kini akan bertentang mata
Kami dia kamu dan saya
sama-sama enjoy lepaskan beban dijiwa
sama-sama melalak sama-sama berselera
Menonton cerita pelik endingnya

Bergurau senda ceria dihati
Berkaroke bersama kenangan yg berseri
aku malu-malu kucing parsi
Menyanyi sesuka hati
Masing-masing buat hal sendiri
bersuka ria wajah berseri-seri

SERI~

Kamu serikan hidup ku
Kamu menyerikan senyuman ku
Aku tak rugi menunggu kamu
Hati ku berseri bersama kamu

Permulaan pertemuan tidak terjangka
Permulaan yg menarik 
akhir salam mimpi lena
Setiap detik selalu diminda
macam ada butang rewind
Kenangan yang tidak akan lupa

Adakah aku sudah jatuh cinta
mustahil tapi boleh mencuba
Takut-takut disambar buaya
hati kecewa jiwa merana

No comments:

Post a Comment