Monday, October 18, 2010

Depan Cerita Belakang

mari ke mari saudari saudara
mari kita duduk satu meja
kita minum-minum sambil dengar cerita
cerita biasa tentang sang manusia


biasa la masalah tidak pernah putus
masalah dgn rakan, kerjaya, & fulus
zaman sekarang ramai boleh jadi artis
hidupnya penuh dengan aksi dramatis


aku bukan perli atau buat kalian ketawa
ini cerita benar antara mereka-mereka
depan baik belakang lain jadinya
antara kau aku dia dia bermuka-muka
hidup bagai sebuah roda
yang setia berputar pada tiap masa


depan sama-sama ketawa
gembira bersuka ria
bila cerita pasal teman istimewa
dia balik rumah duk cemburu buta
mula mengata bagai racun berbisa
nak jatuhkan maruah kawan sehati sejiwa


ha yang ini lain pula ceritanya
depan-depan pura-pura tidak suka
aku cinta kau tapi aku sedang bencinta
maaf bukan niat hendak kau berduga
demi kebaikan aku kau & mereka
sama-sama berduga sama-sama kecewa



mari ke mari saudari saudara
mari kita duduk satu meja
kita minum-minum sambil dengar cerita
cerita biasa tentang sang manusia

biasa la masalah tidak pernah putus
masalah dgn rakan, kerjaya, & fulus
zaman sekarang ramai teman boleh m'jadi artis
hidupnya penuh dengan aksi dramatis

hey kamu aku mahu tandatangan
sebab kamu menang banyak pertandingan
kamu memang hebat dalam bidang lakonan
tapi aku ada beberapa persoalan
bagaimana kau mahu hadapi setiap halangan
tanpa kawan-kawan teman-teman

depan kau nampak megah
belakang cerita kau sangat lemah
mencari aku dia mereka pabila kesusahan
sudah m'dapat piala kemewahan
kau pergi tanpa belas kasihan
kau tunggu saja dengan balasan Tuhan

depan cerita belakang
jangan hidup macam kumbang
mencari madu lalu terbang melayang
bunga yang mekar sudah hilang kemanisan

ambillah kisah ini sebagai pengajaran
belajar dari kesilapan
wahai teman-teman
jangan conteng arang pada rakan-rakan

terima kasih sudi teman
walaupun kita sama-sama sering bergelak sakan
ingat jua pada mereka yang dalam kesusahan
bantu mereka dengan ikhlas tanpa sedikit balasan

No comments:

Post a Comment