Thursday, September 30, 2010

all about you, iZ.

Dear my blog,

aku sedang banyak berfikir kamu saja tempat ku kongsi masalah2 ku sekali dengan luahan hati.. Alhamdulillah kini aku dapat sambung belajar but masalah akan ikut jua..

normal of student problem.. problem with friend, assignment, money, relationship (lecture & friend) and other.. so now i am happy with my family.. what i do is for my family.. i wanna make my family proud.. alot of mistake from my past so hope my future will be better than yesterday insya-Allah..

aku telah niat aku akan focus pada study & tidak akan cari cinta.. biar saja cinta datang sendiri aku x kisah kalo aku bujang sampai akhir sem.. my aim is success.. Ya Allah tolong berikan aku kekuatan dalam diri ini.. hamba mu ini tidak mahu leka dengan segala dugaan & hasutan duniawi..

biar orang kata apa janji diri sendiri selesa, buat apa yang benar jangan ikut yang salah kata orang berpengalaman what u give, u get back.. jika niat baik balasnya baik, jika buruk niatnya maka buruklah akibatnya maybe not now maybe later..

in my mind study, in my heart is family.. ku mengharap niat ku ini kekal terpahat dihati.. aku tidak tahu apa akan berlaku selepas ini.. aku hanya mampu merancang, tapi Allah telah tetap segalanya.. apa yang tertulis kita tidak tahu, sabar dengan dugaan, tabah hadapinya, & redha dengan keputusannya..

baru ku sedar dunia ini bagai pentas teater yang luas, manusia adalah pelakon & flora fauna adalah hiasan teater.. walaupun skrip sudah tertulis tapi pelakon ada juga yang buat kesalahan.. setiap watak berlainan dalam satu jalan cerita sehingga tamatnya riwayat lakonan tersebut..

apa yang penting sekarang & niat aku insya-Allah aku akan berjaya, membuat family aku gembira & selesa dan beriman.. wahai blogku terima kasih kamu sahaja yang dapat aku luahkan isi hati kurang beban & tekanan yang ditanggung..

so cinta2 kemudian kejayaan dikejar2kan.. go iz go~ yang lalu biarkan berlalu jangan dikenang, buat sebagai notis / amaran supaya tidak berulang lagi.. buat yang termampu untuk masa depan demi kamu jua.. kamu ada yang sokong dari belakang.. go beat the best and be the best.. insya-Allah..

remember iz what u do u will get back! this world people will jealous who are the best people will do anything to make u down so iz u must beware of it even your own friend.. iz do anything for your own good & for your own future & for your own family ok.. it all about u iz..

please remember this!!
all about u and family!!
help yourself first!!
success is your aim!!
make yourself and your family proud!!
berdoa!!
tawakal!!
redha!!
sabar!!
tabah!!
must be strong!!
open your mind!!
"ALL ABOUT YOU"

No comments:

Post a Comment