Wednesday, September 22, 2010

kamu IBU~

kamu selalu dihatiku
kamulah tmpt ku berbicara
berbicara tentang dunia
bicara tentang cinta

oh kamu saja dihati
dari ketika dahulu hingga kini
kini di mana ku pergi
kamu saja yang diingati

oh ibu dikaulah segalanya
tmptku bersenyum tmptku bergembira
jika anda tiada bagai jasad hilang nyawa
oh ibu aku sayang kamu

oh ibu~

kamu la permaisuri dihati
tidak kira bangsa atau usia
kami semua sebagai anakmu
sangat-sangat menyintai dirimu

setiap perjalanan hidupku
tujuannya hanya untuk kita
untuk ibu berasa bangga
hati puas tiada sepatah kata

ibu ku sayang jangan bersedih
aku jua akan menangis
ibu ku tabah dengan dugaan mu
aku anak mu akan membantu mu


oh ibu dikau lah segalanya
tmptku bersenyum tmptku bergembira
jika anda tiada bagai jasad hilang nyawa
oh ibu aku sayang kamu

oh ibu~

kamu la permaisuri dihati
tidak kira bangsa atau usia
kami semua sebagai anakmu
sangat-sangat menyintai dirimu

kini aku dewasa
walaupun kami sudah bergelar suami/isteri
itu semua hanya gelaran
tapi ibuku setiasa dihati

ibu jangan berahsia
kerana anak mu dapat merasa
cubit peha kanan peha kiri terasa jua
sama-sama merasa kerana kau bonda

bonda, mummy, emak, mama, ibu, umi
macam gelaran diberi
tapi dalam doa ku selit nama mu
agar diampunkan dosa sejahtera hidup

oh ibu~
aku sayangi dirimu
dari setitis darah hingga kini
tiada apa yang boleh mengganti dirimu


"ibu abg rindu ibu"
"abang selalu fikir pasal ibu"
"walaupun jauh ibu selalu dihati"
-iZ a.k.a Aizuddin Adnan-

No comments:

Post a Comment