Wednesday, August 18, 2010

DAKU

daku bukan seorang yg sempurna~
daku bukan seorang yg baik~
daku bukan seorang yg jahat~

aku adalah aku~

apa yg dilihat dari diriku~
apa yg didengar dari diriku~
apa apa sahaja dari daku~

mungkin aku mungkin tidak~
dunia pada kacamata kita bgi menonton TV

ada unsur dramatik
ada unsur sedih
ada unsur gembira
ada yg hero
ada yg heroin
ada yg watak sampingan

aku tidak menonjol diriku lg~
hanya tahu characteristic aku adalah
si DIA~

bondaku
ayahndaku
adikku

aku rindu pada mereka
walaupon bisa m'dgr suara mereka
setiap hari
dalam jaga
mahupun dalam lena~

aku disini cuba menjadi diri ku
pada manusia yg lain
aku mampu menjadi apa yg mampu~
aku bkn nya robot yg menurut perintah~
jika baik buruk ku tidak terima
minta ampun~

sekian~


sekian~


sekian~

1 comment:

  1. aku kenal ko plak..
    nape nama aq xmasuk ha?
    SENTAP!
    hahaha

    ReplyDelete